Cada any la Fundació convoca al Premi “Biblioteca pública i compromís social”.

D’acord amb els objectius de la Fundació, es premien projectes de biblioteques públiques adreçats als sectors més vulnerables de la societat, ja que el premi vol fer un reconeixement a les iniciatives que duen a terme les biblioteques públiques en l’àmbit social, donar-los visibilitat, i potenciar-ne la realització.

Aquí pots accedir al Mapa de projectes de biblioteques públiques per a la inclusió social.

• Tercera edició del Premi “BIblioteca Pública i Compromís Social”. Es va convocar el 7 d´octubre de 2016. Es van rebre 16 projectes i se´n van acceptar 12. Aquí pots veure el  Dictàmen del Jurat (13 de març 2017).  Aquests són els membres del Jurat. Un jurat integrat per professionals de les Biblioteques i del Tercer Sector.
    • El premi ha sigut per la Biblioteca Eugenio Trias (Madrid) pel projecte “La lectura que da vida”. Aquí pots veure el lliurament del Premi i l´impactant video del projecte.
    • L´accèssit per la Biblioteca Municipal de Lorca (Murcia) pel projecte “Nosotros te leemos”

El premi el va guanyar la Biblioteca Luís Rei de Cambados. Aquí pots veure el lliurament del Premi realitzat el 25 d´abril 2016 a Cambados i el vídeo del projecte guanyador

L´accèssit ha sigut pel projecte “Juzbado libro abierto” de la Biblioteca Municipal de Juzbado (Salamanca)

Un any després -abril 2017- aquesta és la valoració i l´impacte que ha tingut el Premi en la Biblioteca de Cambados.

• Primera edició del Premi “Biblioteca Pública i Compromís Social”. Es va convocar el  9 d´octubre de 2014. S´hi van presentar 20 projectes. Va guanyar el Premi la Biblioteca de Bon Pastor (Barcelona) i l´accèssit la Biblioteca a la Biblioteca de Castropol (Asturies).

Pots veure aquí quines van ser les biblioteques finalistes i conèixer el dictàmen del jurat.

Aquí l´entrega del Premi i el video del Projecte que l´ha obtingut.

La revista “Mi Biblioteca” va publicar un article sobre el Premi.

Un any després -juny 2016- aquesta és la valoració i l´impacte que ha tingut el Premi en la Biblioteca de Bon Pastor.

Segueix-nos a Twitter: @Biblio_Social i a Facebook