Premi “Biblioteca pública i compromís social” 3a. ed. Projectes finalistes

Per tercer any consecutiu la Fundació va convocar el Premi “Biblioteca pública i compromís social” que té per objectiu donar visibilitat als projectes que duen a terme les biblioteques públiques pels col.lectius més vulnerables. La convocatòria es va tancar el 12/12/2016.

En aquesta edició s´han rebut 16 projectes dels quals han estat acceptats 12.

Comunitats Autònomes: Castella-La Manxa (1), Castellà Lleó (1), Catalunya (6), Comunitat de Madrid (1), Galicia (2), Regió de Murcia (1)

Àmbits o col·lectius  Els projectes poden adreçar-se fins a tres col·lectius: Discapacitat (7), Gent gran (5), Inserció socio-laboral (4), Salut mental (3), Adolescencia i joventut en risc d´exclusió (2),  Hospitalitzacions (2), Immigració i refugiats (2), Infància en risc d´exclusió (1), Minories ètniques (1),

En data 13 de febrer el Jurat ha escollit els sis projectes finalistes:

• “La lectura que da vida”. Bib. Eugenio Trias (Madrid). Col·lectiu: Hospitalitzacions

• “Nosotros te leemos”. Bib. Pilar Barnés (Lorca, Murcia). Col·lectius: Discapacitat; Hospitalitzacions, Persones grans

• “Nunca é tarde”. Bib. Agora (A Coruña). Col·lectius: Discapacitat, Inserció sociolaboral, Persones grans

• “Punto capaz: discapacidad y animación a la lectura”.  Bib. Villamayor (Castella Lleó). Col·lectiu: Discapacitat

• “També puc: ser jardiner i ser bibliotecari”. Bib. Bellvitge (L´Hospitalet de Llobregat, Catalunya). Col·lectius: Discapacitat. Inserció sociolaboral, Salut mental

• “Voluntariado cultural”. Bib. Verín (Verín, Galicia). Col·lectius: Infancia, Immigració i refugiats, Minories ètniques

El resultat final el farem públic el 13 de març, com a data límit.

El jurat del Premi està integrat pels mateixos professionals de l´any passat.

Els millors projectes de les dues convocatòries anteriors els podeu trobar al Mapa de projectes per a la inclusió social.