Pla de sensibilització i promoció de les biblioteques

El 28 de març 2017 va tenir lloc a la Biblioteca regional “Joaquín Leguina” de la Comunitat de Madrid una Jornada de treball sobre com avançar cap a un Pla nacional de sensibilització i promoció de les biblioteques com aliades en la consecució dels objectius de desenvolupament sostenible i l’ Agenda 2030 de les Nacions Unides.

La Jornada va estar organitzada per FESABID i la Sotsdirecció de Coordinació Bibliotecària (MECD), amb la col.laboració de la Comunidad de Madrid.
Hi van participar representants de les principals institucions bibliotecàries del país. En representació de la Fundació hi va assistir la vice presidenta, Assumpta Bailac
Glòria Pérez-Salmerón, com a Presidenta electa d’ IFLA, va presentar el Programa Internacional de Suport (IAP) d’ IFLA. Aquest programa té per finalitat alinear els objectius estratègics de l’ organització amb els 17 objectius de les Nacions Unides de desenvolupament sostenible.
Un cop adoptada per l’ Assemblea General de la ONU l’ Agenda 2030 per al desenvolupament sostenible (set.2015), cada país ha de formalitzar el seu propi Pla.
L’ objectiu de les Jornades va ser analitzar conjuntament com les biblioteques poden contribuir a aconseguir els objectius de desenvolupament sostenible fixats, tenint present la nostra realitat territorial, i quines haurien de ser les accions prioritàries que, en l’ àmbit de les biblioteques, hauria d’ incorporar el Pla a nivell espanyol.