Fundació Biblioteca Social

Nota de premsa: 3 anys de la Fundació

Dimarts 20 de juny vam celebrar els tres anys de la creació de la Fundació.

Aquí tens la nota de premsa escrita per aquesta ocasió.

Text íntegre nota de premsa:

NOTA DE PREMSA

La dimensió social de la biblioteca pública

Parlar de la dimensió social de la biblioteca pública no és una novetat; podem dir que aquesta forma part del seu ADN. La biblioteca pública és social per origen –neix per a donar resposta a necessitats socials-  per naturalesa –existeix per a que la usin els ciutadanes, la societat-, per les seves funcions i els seus objectius -informar, formar, compartir coneixement, crear nou coneixement i esperit crític, socialitzar- i pels seus valors– llibertats, igualtat, democràcia, no discriminació.

En els últims anys s´ha posat de manifest una realitat social dura i complexa: hi ha hagut un fort increment de desigualtats socials, amb la incorporació a “situació de risc” de persones que fins fa poc tenien una situació “normalitzada”. Aquesta realitat fa encara més evident la dimensió social de la biblioteca pública, , com un important servei per enfortir la cohesió i la inclusió social.

Conscients d´aquesta situació, al Juny del 2014 un equip de professionals integrat per bibliotecaris i experts del Tercer Sector, vam presentar públicament la Fundació Biblioteca Social.

Els objectius centrals són: visualitzar el rol social de les biblioteques públiques, potenciar que duguin a terme més projectes dirigits als sectors més vulnerables, que el Tercer Sector les reconegui com el seu aliat al territori. Reforçar aquesta sinergia és una crida també a l’administració pública per a que inverteixi en la biblioteca pública.

I ha cinc elements a destacar de la Fundació:

– el seu Patronat, integrat per professionals  de les biblioteques i del tercer sector.

– un jurat mixt -tercer sector i bibliotecaris- del Premi anual “Biblioteca pública i compromís social”.

– el finançament. No accepta subvencions publiques.

– la transparència: comptes anuals, memòria… a la pàgina web.

– el treball és 100% voluntari.

Fem ara balanç dels tres anys de la Fundació i presentem el tres projectes que han guanyat el “Premi Biblioteca Pública i Compromís Social”.

@Biblio_Social

www.facebook.com/FundacionBibliotecasSocial