Biblioteca Bon Pastor. Avaluació del Premi un any després (Juny 2016)

Hem demanat a la Biblioteca Bon Pastor (Barcelona)  un any després d´haver obtingut el Premi de la 1ª edició “Biblioteca pública i compromís social” (2015), qué ha representat o quin impacte ha tingut.

Aquí podeu veure les seves respostes:

1. Pels usuaris de la biblioteca

els usuaris han pogut gaudir de més activitats de foment lector (un club de lectura “lectures compartides” per nens amb dificultats lectores i dues activitats de foment lector on hem treballat temes de gènere (al voltant del dia de la dona treballadora) i literatura i terror, amb gran èxit de participació per part de públic adolescent.

1. Per les entitats del barri amb les qual cooperem

les entitats, agents i veïns del barri han sentit seu aquest premi, la importància del nostre projecte radica en el treball en xarxa; així, doncs, aquest premi és tant nostre com de tots ells. Un any després han sorgit nous projectes que neixen del barri i compten directament amb la biblioteca perquè ara coneixen millor la feina que portem a terme.

1. Per l´administració de la qual depèn la biblioteca

tot i els canvis a nivell del govern municipal, hem de dir que l’administració és ara més conscient de la feina que fem i compta amb la nostra opinió per a dur a terme projectes dins el territori (s’ha creat una taula d’infància, coordinada per serveis socials, arrel d’una petició de la biblioteca). Estem segurs que el premi ens ha facilitat aquesta visualització dins l’administració, molt difícil d’obtenir.

1. Pel personal de la biblioteca

la nostra feina ens motivava abans i ens segueix motivant ara, però gracies al premi hem pres consciencia de la importància d’aquesta i fins a quin punt tenim responsabilitat amb el territori. El premi ha posat en valor la tasca de molts professionals que durant 12 anys han cregut necessari adaptar realment la biblioteca a les necessitats del barri.

Juny de 2016